Listing 1 - 10 of 468 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Met deze complete flora brengt de natuurliefhebber alle Nederlands wilde plantensoorten op naam. De auteur hanteert daarvoor een nieuwe determinatiemethode die praktisch en snel tot het doel leidt. De sleutels zijn compact en geven overzicht van gebruikte kenmerken. Steeds is duidelijk zichtbaar gemaakt wat onderscheidende en wat aanvullende kenmerken zijn. Beginners leren snel met deze flora te werken. Ook 'moeilijk' groepen blijken toegankelijk te worden. Voor gevorderden is het een groot voordeel dat kenmerkende verschillen tussen verwante soorten in één oogopslag kunnen worden gevonden. Vooral in het veld is dat zeer handig. In deze veldgids zijn meer dan 2000 trefzekere tekeningen opgenomen die bedoeld zijn om de determinatie te ondersteunen en te verifiëren. Daarnaast is compacte informatie over zeldzaamheid, milieu, grootte en bloeitijd van de plant vermeld. Deze flora is voor elke plantenliefhebber een prettige en betrouwbare gids. (bron: achterflap)
Plantkunde --- planten (lt) --- 585.2 --- Nederland flora --- Flora van overige landen en streken; algemeen --- Nederland ; flora --- determineren --- flora --- Determineren --- Planten --- Bloemen --- vegetatie --- Nederland --- PXL-Green&Tech 2020
Choose an application
Choose an application
David Samuels is jodds maar door zijn zwarte haren ziet hij eruit als een Marokkaan. Hoort hij bij de Hollanders of bij de mensen die ze allochtonen noemen? Wordt David gelukkig met Rowanda, de Bijlmer-Queen die met haar gouden tanden bijna zijn oor eraf bijt, of moet hij kiezen voorde brave Naomi?
Migranten ; Nederland --- romans --- JB VUIJ --- Joden --- allochtonen --- identiteit --- jeugdliteratuur --- jeugdliteratuur (ler) --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Allochtonen ; verhalen --- migratie --- Nederland --- secundair onderwijs 2de graad --- Dutch literature --- migratie. --- Nederland. --- Migratie. --- PXL-Education 2015 --- secundair onderwijs --- roman
Choose an application
#KVHA:Historische linguïstiek; Nederlands --- België ; geschiedenis --- Nederland ; geschiedenis --- eu-nede 941 --- Belgium --- Netherlands --- History. --- 949.2 --- 949.3 --- 931 --- geschiedenis : nederlanden (ler) --- 949.3 Geschiedenis van België --- Geschiedenis van België --- 949.2 Geschiedenis van Nederland --- Geschiedenis van Nederland
Choose an application
Niet meekomen en uit de boot vallen is een risico voor alle leerlingen in het onderwijs. In die zin zijn alle leerlingen risicoleerlingen. Dit boek richt zich op deze risicoleerlingen die een grote en onevenredige kans lopen op schooluitval, etnische segregatie en discriminatie ('zwarte' scholen), (cyber)pesten, specifieke zorg (speciale scholen), enz. De auteurs bespreken maatregelen en mechanismen om deze risico's te vermijden. Het boek laat zien in hoeverre onderwijsvoorrangsbeleid en brede scholen risicoleerlingen bij de les kunnen houden.
risicogroepen --- brede school --- Teaching --- schoolverzuim --- Sociology of education --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Zorgverbreding ; onderwijs ; Nederland --- Leerlingbegeleiding ; onderwijs ; Nederland --- Risicokinderen --- Risicojongeren --- Inclusief onderwijs --- Passend onderwijs --- Brede school --- Gelijke onderwijskansen --- Nederland --- Zorgverbreding --- Leerlingbegeleiding --- Risicokind --- Risicojongere --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Deze uitgave is bedoeld voor bestuurders en leidinggevenden in het onderwijs. De auteurs - en de lezers - nemen de tijd voor een moment ruste en houden even de adem in. Van de schaduw van de oude innovaties willen ze weg, omdat de prijs van ingevoerde innovaties voor menigeen te hoog was. Immers, een docent of leidinggevende is veel gecompliceerder dan allerlei schematische verklaringen willen en kunnen wijsmaken. Mensen in het onderwijs zie je niet als huizen, bomen en sterren. Professionals eisen vrijheid van meningsuiting als compensatie voor de vrijheid van denken die zin het verleden node gemist hebben. Hun ervaringen moeten in woorden worden gevangen als een stap naar hun vrijheid. De auteurs hebben moeite met al de regelneven in het onderwijs en het negatieve mensbeeld waarover zoveel bestuurders en leidinggevenden beschikken. Er ligt helaas soms veel zelfgenoegzaamheid in de overtuiging waarmee beleidsmakers en bestuurders nog steeds oordelen over innovaties uitspreken. Daarom zijn docenten meesters in het zwijgen geworden. Kent men elkaar nog genoeg? Beleidsmakers en bestuurders kleineren zich onnodig als ze geen tegenspraak dulden. Tegenspraak is echter de brandstof van het denken. En: de ander mag er zijn. Als dit niet meer kan in het onderwijs, leidt dit tot het psychisch doden van een mens. Te veel mensen in het onderwijs worden 'ongewild afhankelijk' van anderen. In welke mate mogen en kunnen anderen iemands vrijheid in de innovatie bepalen? (Bron: covertekst)
Onderwijsvernieuwing --- Nederland. --- School management --- Education--Research --- Innovations --- Educational innovations --- departement Lerarenopleiding 10 --- onderwijsinnovatie --- onderwijsvernieuwing --- Leraren --- Schoolmanagement --- Onderwijsbeleid --- 720 Onderwijs --- Onderwijsmethoden --- Onderwijsinnovatie --- 120161.jpg --- Onderwijsvernieuwing ; Nederland --- Leraar --- Nederland --- Kust --- Directie
Choose an application
nieuwsberichtgeving --- Nederland --- eu-nede 090.2 --- 659.3 ) Massacommunicatie --- journaal --- kranten --- nieuws --- massamedia, publiciteitswezen, audiovisuele media - Nederland --- redacties --- media --- elektronische media --- dagbladpers --- interactieve media
Choose an application
In zijn bekende essay Het multiculturele drama uit 2000 liet Paul Scheffer zien hoezeer in Nederlands langs elkaar heen wordt geleefd. Zijn beschouwing leidde tot een groot maatschappelijk debat. In de loop der jaren werkte hij zijn ideeën uit en het resultaat is een breed opgezette zoektocht naar wat zich afspeelt onder de oppervlakte van de multiculturele samenleving. Niet alleen in Nederland, maar ook elders in Europa, en in Amerika. Het land van aankomst is een hartstochtelijk pleidooi om de huidige impasse te begrijpen en te overwinnen. Paul Scheffer publiceerde in 2000 het geruchtmakende artikel 'Het multiculturele drama'. De heftige reacties daarop waren voor hem het begin van een grondig en langdurig onderzoek naar de factoren en effecten van migratie en integratie. Deze sociologische, economische en historische studie resulteerde zeven jaar later in dit boek. Scheffer analyseert en beschrijft wat migratie met mensen en hun samenleving doet. Zowel de migratiebewegingen in Europa als in Amerika worden onder de loep genomen. Migratie en natievorming, de verzuiling van de islam, migratie en ontwikkelingshulp, postkoloniale lessen, de kunst van het kosmopolitisme, de waarde van culturen, Nederland vermijdingsland, segregatie en ongelijkheid, zijn enkele van de vele onderwerpen die behandeld worden. Scheffer stelt dat de aanwezigheid van immigranten een voortdurende uitnodiging is tot zelfonderzoek. Voor zelfonderzoek is achtergrondinformatie nodig. Hierin voorziet het boek ruimschoots. Scheffers analyses zijn een belangrijke bijdrage aan het integratiedebat en in de discussies over het te voeren integratiebeleid. Het boek is toegankelijk geschreven. Met uitgebreide bibliografie.
Immigrants --- Migranten --- Migratie. --- Multiculturele samenleving --- Integratie. --- Nederland. --- Migration. Refugees --- cultuursociologie --- Islam --- cultuurfilosofie --- Sociology of minorities --- globalisering --- migrantenproblematiek --- Netherlands --- BPB0711 --- BPB0910 --- allochtonen --- Multiculturele samenleving ; Nederland --- multiculturele samenleving --- S2007595.JPG --- 304 <492> --- 325 <492> --- 342.71 <492> --- 351.756 <492> --- 668 Migranten --- 342.71 <492> Nationaliteit. Staatsburgerschap--Nederland --- Nationaliteit. Staatsburgerschap--Nederland --- 351.756 <492> Vreemdelingenrecht. Statuut van de vreemdeling. Visa--Nederland --- Vreemdelingenrecht. Statuut van de vreemdeling. Visa--Nederland --- 304 <492> Sociale politiek. Maatschappelijke opbouw. Sociale problemen, vraagstukken--Nederland --- Sociale politiek. Maatschappelijke opbouw. Sociale problemen, vraagstukken--Nederland --- 325 <492> Landverhuizing. Kolonisatie. Immigratie. Emigratie --(politiek)--Nederland --- Landverhuizing. Kolonisatie. Immigratie. Emigratie --(politiek)--Nederland --- 325 --- Ethnic relations. --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Allochtonen --- Nederland --- Asielbeleid --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- Allochtoon --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Autochtoon --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Literatuur --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Uit de ervaring van de auteurs blijkt dat kinderen en jongerendoorgaans graag 'filosoferen'. Vele leerkrachten en begeleiders zijn ook gemotiveerd om zelf 'iets met filosofie' te doen. Of ze filosoferen al op hun manier in lessen godsdienst, Nederlands, geschiedenis of tijdens bezinningsdagen of vormingsmomenten,... Maar een reflectie op deze praktijk dringt zich op. En die reflectie begint al met de vraag : wat is filosoferen? filosoferen met jongeren? De vier auteurs hebben hun sporen verdiend in het filosoferen met kinderen en jongeren. En voor het eerst schreven zij over filosoferen met jongeren in het secundair onderwijs, van ASO tot BSO. Inhoud: 1. Verantwoording; 2. Achtergrond en beknopte historiek; 3. Een socratisch gesprek met jo,ngeren uit het ASO; 4. Filosoferen met jongeren uit het deeltijds beroepssecundaironderwijs; 5. Een kleine cursus filosofie; 6. Documentatie
Grafische vormgeving --- Vormgever --- Nederland --- Didactics of philosophy --- toegepaste filosofie --- filosoferen met kinderen --- Filosofie ; secundair onderwijs
Choose an application
Boomteelt ; Nederland --- Bomen --- Boomkwekerij --- 582.091 --- Bomen (grote houtachtige planten met een stam) --- boomkwekerij (lt)
Listing 1 - 10 of 468 | << page >> |
Sort by
|